mandag 28. mars 2011

Irenesol er svært så fornøyd med seg selv

Her blogges det jo for harde livet, det hjalp å bli sykemeldt... Var innom bloggen til skjønne (morgrethe), og falt pladask for et sjal hun viste frem der. Av alle ting i hele vide verden så heter sjalet "Glede"! Det er mykt og deilig og fint og passe stort. Har lekt litt med picnik, og det funket jo ganske greit det :)

Garn: Rowans Kid Classic
Pinner: 5
Oppskrift: Maskerader nr. 13 (DSA)

Er inne i en skikkelig luestim om dagen. Har fått en del tilbakemeldinger og spørsmål om jeg strikker på bestilling. Har bestemt meg for å prøve det, og tar imot bestillinger på den enkle luen med eller uten oppbrett. Og pelsdusken er IKKE med, her blir det vanlige dusker av garn altså. Tenkte 300 kr. pr. lue, inkl. evt. porto. Har fått tilbakemeldinger om at det er for billig, men kjører den prisen. Blir det vannvittig etterpørsel får jeg heller se på det. Særlig...


Garn: Nepal fra Garnstudio (utrolig myk og god)
Pinner: 4,5
Oppskrift: Utgangspunktet er en av Arne & Carlos sine luer, men er endret ganske mye

Og her er min favoritt! Den er varm og god og enkel og fin og lekker og flott.


Garn: Aran fra Artisano
Pinner: 4,5
Oppskrift: Etter eget hode

Dersom det kommer inn noen luebestillinger, er det de jeg kommer til å jobbe med. Ellers blir det vel et par bomullskjoler tenker jeg. Syns det er så kjedelig å blogge ti cm. her og ti cm. der, så alt kommer her når det er ferdig.

Ha en flott mandag. Jeg skal ut og gå en liten tur og bevege dusteryggen litt.

7 kommentarer:

  1. Så flott sjal du har strikka og luene er kjempeflotte!! Forstår godt at du får spørsmål om dei!! Ha ei fin veke:))

    SvarSlett
  2. Mmmm, fint sjal.
    Og så har du kasta deg på bestillingsverdenen! Lykke til:-D

    er ellers enig ang bomull så her blir sommerplaggene strikka i silkeblanding eller tynn ull. Nemlig:-D

    SvarSlett
  3. herlige sjal og flotte luer!!!
    Vågalt og kaste seg ut i bestillings verdenen, stå på :)
    pssst: ligger en award til deg på bloggen min dersom du er intressert ;)
    ha en flott ny uke!

    SvarSlett
  4. Så fine luer og herlig sjal. Skjønner godt at du får mange bestillinger på luene.

    Pris er aldri lett irene. Sliter selv der. Jeg er flink til å pushe andre til å ta mer, men selv er jeg nok stort sett for billig...

    SvarSlett
  5. Så herlig sjal du har strikket og luene dine er flotte. Så en slik pelsdusk hos MorGrethe sist jeg var der, og jammen er de deilige. Skal forresten dit på strikkekafe i kveld.
    Håper det går bedre med ryggen din. God bedring og ha en fin luestrikkeuke.

    SvarSlett
  6. Du er bare helt rå med pinner og garn Irene☺
    Det er like spennende hver gang du har oppdatert!
    Gleder meg til å se Paris-kjolen din☺

    SvarSlett