onsdag 23. mars 2011

Irenesol sjokkerer ved å blogge tre innlegg på to dager

Jadaneidaså, her går det i ett gitt. Ikke før jeg pustet lettet ut etter å ha blogget nesten to måneders produksjon, så er jeg i gang igjen. Hanna ønsket seg noe tilsvarende lua venninnen hennes fikk i gave, og da var det jo bare å sette i gang. Kjøpte hvit nepal og strikket igjen en av luene til Arne & Carlos. Satte i en pelsdusk, og den unge damen ble meeeget fornøyd.



Fine Hanna Mathilde.

Ellers er dette en merkedag for oss. Adrian, som blir 19 i juni, er født med refluks. Det gjorde at han hadde sprutbrekninger som baby, og med en helsesøster som ikke tok oss på alvor, medførte det at han som 8 måneder gammel veide 4 kg. Vi bodde da i Finnmark, og da vi var på juleferie hos mine foreldre i Hønefoss, dro jeg til Rikshospitalet og nektet å dra derifra før de sjekket han. De fant ut med en gang hva som feilte han, men pga. at han hadde kastet opp hvert måltid siden han var nyfødt, var spiserøret såpass ødelagt av syre, at han ikke kunne opereres. Mye frem og tilbake, han ble flere ganger lagt i respirator, og vi trodde vi skulle miste han. Tilslutt, etter seks måneder på Riks'n, ble han utskrevet med medisiner. Siden den gang har han blitt fulgt opp på en måte vi har trodd har vært bra.

Forrige sjekk hadde han for første gang på en avdeling for voksne, og legen der var veldig overrasket over at han ikke var operert tidligere. Det viser seg at det for ca. 10 år siden ble utviklet en metode som gjør at han kan opereres,men at vi ikke har blitt informert om det. I dag var vi på Ullevål sykehus og snakket med en lege. Adrian blir antageligvis operert i april/mai, noe som er helt utrolig! Vi har trodd dette var noe han måtte leve med, dessuten drømmer han om en karriere i forsvaret, noe som ikke ville vært mulig med hans tilstand. Så nå går vi bare og venter på beskjed om dato, og håper det ikke blir mer komplikasjoner. Må jo innrømme at jeg er en smule imponert av at han er villig til å miste deler av russetida for å få operasjonen før sommeren.

Ønsker dere alle en skjønn dag :)))

11 kommentarer:

  1. Nydelig lue du har strikket, disse pelsduskene er de og få kjøpt ferdige eller har du laget den ???
    Håper det går bra med Adrian, Krysser fingrer for det...

    SvarSlett
  2. Nevøen min på 4, ble født med den samme diagnosen. Han ble operert når han var ca 4 mnd gammel og er i dag en fantastisk frisk, livlig og flott gutt. Lykke til med Adrian og operasjonen. Klart du er stolt :)

    SvarSlett
  3. Nydelig lue på vakre Hanna! Håper det går bra med Adrian, han er tydeligvis en voksen mann, siden han innser at dette er viktigere enn russefeiring. Ja takk til økt livskvalitet sier nå bare jeg!

    SvarSlett
  4. Nydeleg hue! Lykke til med Adrian og operasjonen. Krysser fingrar for at han får den fort.

    SvarSlett
  5. Kjempe flott lue, på skjønn modell.
    Masse lykke til til Adrian, håper han kommer til så fort som mulig. Krysser fingrene. ;-)

    SvarSlett
  6. Fin lue på en flott jente!
    Det er skummelt når ungene våre er syke. Sønnen min hadde feberkramper et helt år, og det bare kom sånn plutselig, uten forvarsel. det var mange sykehusturer da, ja.
    Så flott at sønnen din kan opereres, men dumt at du måtte finne ut av det på egenhånd, omtrent.
    Jeg ønsker han lykke til!!

    SvarSlett
  7. 8 måneder og 4 kg! Oi... Jeg veide Hjalmar i dag, han veier nesten 7,5 kg og er ikke 4 mnd engang! God matlyst på den karen, og mor med fløte i puppen.. Vår bekymring er at han nekter å ta flaske, men det blir jo bare en bagatell.
    Må ha vært grusomt å frykte for din sønns liv!! Uff, jeg orker ikke tenke tanken engang.
    Krysser fingrene for at det ordner seg med operasjon!
    Klem

    SvarSlett
  8. For en rørende historie! Jeg håper av hele mitt hjerte at det går bra med operasjonen for sønnen din! :-)

    SvarSlett
  9. Så utrolig bra å høre om det med Adrian. Krysser alt jeg har, og du må hilse så masse. Og jeg så også på lua i det forrige innlegget og syntes den var kjempefin, og den ble jo ikke mindre fin på vakre kjære Hanna. Stor klem til dere alle :-)

    SvarSlett
  10. Så utrolig glad jeg ble når jeg leste enden på historien om Adrian! For en lettelse det må være for dere alle. Jeg kjente på det virkelig på kroppen da jeg leste hvor lett han var som baby i og med at jeg har ei lita jente selv, og kan bare tenke meg hvilke bekymringer dette har medført. En glad dag for dere:)

    Til slutt må jeg jo si at settet ser ut til å falle i god smak hos mottakeren. Det var rålekkert:) God helg!

    SvarSlett
  11. Så fin lue og skjerf! Og ikke noe sellysende akryl her i gården ;) Deilig!!!

    Føler veldog med deg når du skriver om Adrian, så flott innstilling ha har! Jeg har selv hatt et nyfødt barn på Rikshospitaet for veldig lenge siden, men det er mange følelser og stemninger som sitter dypt fra den tiden, så jeg skjønner alkkurat hvordan du har det! Lykke til alle sammen! Klems :)

    SvarSlett